... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Blomster och pyssel

Var bortbjuden till en vän på handarbetskväll och såklart tar jag med mig en liten present. Just nu passar det bäst med blommor som påminner oss om att våren är där bakom molnen någonstans tycker jag. En pärlhyacint, lite tyg och ett snöre och så var saken vegobiff; lätt, pyssligt och mycket finare än en kruka!



Hemma fick det bli prälhyacint och minipåskliljor i färggranna krukor med sisal.

...ja, och så lite nytvättade ullsockor på tork såklart !

//J

4 kommentarer:

Bettan sa...

vilket fint vårfönster. Vilken smart ide med ge bort fönster

Bettan sa...

Jag menade ge bort present.

Jul i Laloland sa...

Bettan: HAHAHA, ja tänk om man kudne ge bort ett fönster. Min mamma fick visserligen en ny uppsättning gardiner en gång när hon fyllde år av sin syster som varit hemma hos henne på dagen och satt upp dem =)
Blommor med tyg är en enkel och lite kul present. Man kan ju variera tyget också så det passar mottagaren om man vill det!

Metronyx sa...

Det tråkiga med att vara allergisk mor resten av universum är iaf att aldrig kunna ta in vackra blommor. Plastblommor är INTE samma sak vad folk än påstår!