... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

På tiden

... att man gör sig hörd igen. Herregud, nu var det länge sedan jag gjorde något väsen av mig. Men jag har varit utmattad både fysiskt och psykiskt så jag har inte orkat.

Nu har jag i alla fall varit i Tullange över påsk och grävt på mammas kolonilott och handlat växter till balkongen och umgåtts med FIIIIIINA vännerna, mamma, barnen och mormor och så fixat balkongen igår och idag.
Dessvärre ingen vila tack vare alkisfasonerna i trappuppgången som inte inbjuder till sömn direkt...
Så jag är slut som ett ök helt enkelt, men men...

Bildkavalkad on the go:
Började med muffinsbak för att fira småtjejernas 3-års dag


Fortsatte med bus & lek
Rensa kolonilott (nästa år äger vi en!!!)

Väl hemma igen såg balkongen ut såhär:


Men nu ser den ut såhär:

gamla brödformar är nu hem för persilja och dill
i gamla konserver har det flyttat in rosmarin

tomater och vildvitlök
basilikan har fått plats i smultronkrukan

kryddväxterna är på plats att hämta färska till maten, mumma!!!
I år finns det även lite blomster på balkongen

den nymålade hyllan är halvfull med roliga, ätbara saker.
Och i hinkarna har vi gömt potatis som förhoppningsvis förser oss med några middagar i alla fall
Allt är på plats, nu hoppas jag bara värmen stannar, semestern kommer fort och att ni haft en skön påsk allihop!

//J



2 kommentarer:

Mamma sa...

Vad fint det blev när allt kom på plats på balkongen.
Gömde muffisen i bilen igår så jag får ta med mig de till jobbet.
Tack för hjälpen på lotten. Bamsekram till dig från mig.

Jul i Laloland sa...

Mamma: Ja, det blev jättefint. Men jag undrar om det kanske var lite tidigt att "klasta ut" ALLT på balkongen. Basilika är ju rätt känslig etc. så nu har hälften flyttat in under natten!