... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

GRÖNT är veckan färg???

Märkte i morse vad otroligt GRÖNT vårt kök är. Jag blev förfasad. Vad hände med all annan färg? Det här skall snarast rådas bot på.

Gröna gardiner...

Bara gröna växter, en grön lampa

En grön krydd-djungel (dock en mycket god sådan)
Jag får lite panik av allt det gröna. Nya gardiner är ett måste och blommor med färg. Så synd att rosen inte blommar än utan bara är just GRÖN. Ska bara fixa den där symaskinen som går sönder hela tiden så jag kan sy nya.

Köksfärg hos er?

4 kommentarer:

Fridolin sa...

Men grönt är ju skönt? Tycker det ser vårigt och fräscht ut. Hur vill du att det ska se ut? I vårt kök är det en saligblandning av färger med viss övervikt på på röda detlajer. De rutiga köksgardinerna från i julas hänger kvar än men har kompletterats med blå vaxduk med rosor...

Metronyx sa...

Håller med Fridolin lite där. Grönt ger iaf ett väldigt harmoniskt intryck, fast nu när naturens starka färger återvänder är det kanske naturligt att du vill matcha dem.
Vårt kök är gult, vilket har lett till alla slags påsk-gliringar men jag ville ha ett glatt och ljust kök när vi flyttade till hus.

Maggis sa...

Mitt kök går i gult o grönt.

Jul i Laloland sa...

Jag gillar ju grönt jag också, men mitt problem uppstod när ALLT i fönstret gick i grönt. Då blir det lika tråkigt som när allt går i vitt. Inget sticker ut liksom. Men jag har rått bot på det nu =)

För övrigt gillar jag gult. Speciellt starkt gul.