... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Att secondhandla och odla är livet!

Stockholm låg inbäddat i snö igår förstod jag, själva hade vi strålande sol och sådär lite halvkyligt. Vi gick en promenad till den lite "hemliga" secondhandaffär jag lyckats hitta av en slump i somras. De hade öppet och jag kom hem med en supersnygg, blå emaljkanna, en charmig liten plåtburk och två supersnygga dukar i grönt.



Nu behöver jag bara ett runt köksbord som jag vill ha...

I västhuset frodas chilin, paprikan och persiljan. I går fick jag ett ryck och planterade om alla plantor och det var visst rätt många - i alla fler än jag hade krukor.

Ärtskotten växer och blir till salladskrydda - supergott!
Det lilla stringbordet får agera odlingsbord tills plantorna kommer ut på balkongen.
I växthuset vaktar Dosarna så inget torkar ut



 
Chili & paprika - men vem som är vem vet jag inte ...












































Jag lämnar den här helgen med min sambos ord i öronen:

" Jag ska köpa oss ett hus 
                      - så du får plats med allt ditt pyssel."

Jag håller honom vid hans ord =)

//J

2 kommentarer:

Maggan sa...

Vilka fina saker du hittat vi måste gå dit när jag kommer ner. Så lång har inte det som jag planterat kommit.

Fridolin sa...

Fina saker! Jag borde också plantera om vår chili. Den står i miniväxthuset och växer sig ringlig. För övrigt behöver jag också ett hus med plats för pyssel...