... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Piffiga penséer

Jag älskar blommor i starka färger, så när jag gick förbi de mörk-klarlila penséerna på Stora torget idag kunde jag inte låta bli att köpa två. De kostade bara 8 kr/st också och om piffning är kul, så är billig piffning ännu roligare!

I Rice-muggarna passar de perfekt ...

... och skapar en härlig färgsymfoni.





//J

3 kommentarer:

Metronyx sa...

Penseér är så underbara, själv är jag otroligt svag för orangea (fast jag alltid ogillat den färgen på andra blommor). Gillar ditt burkfynd btw : )

Jul i Laloland sa...

Jag är ju antipenséer utomhus - tycker att de är lit småtråkiga. Men såhär inomhus lite utspridda är de piffiga. Och sen har de himla fina färger. dom som är lite blodröd-vinröda är himla snygga.

AJ lavv the burk - adventure tea, bara för Indiana Jones liksom =)

Fridolin sa...

Åh nu blev jag lite lättare till sinnet! Superfint! Själv glömmer jag oftast bort penséerna. Min mamma gillar dem inte av någon anledning så vi har liksom aldrig haft det, så jag tänker oftast inte på att de finns. Men de finns i otroligt läckra färger. Jag gillar de där som är lingon-med-mjölk-rosa. Helst i kombination med såna här lila. :)