... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Guldiga kladdkakeklubbor


Jag bakade för första gången i mitt liv Kakklubbor (eller som alla envisas med att säga: Cakepops) igår. 
Det blev väldigt lyckat och som den goda sambo jag är skickade jag med dem till min sambos jobb.
Det här kommer lugnt bli en favorit att baka framöver.
Jag tog min vanliga kladdkakesmet (med inte kanterna) och doppade i smält marabouchoklad och dekorerade lite med guldkulor. Busenkelt och roligt. Det svåra var att det blev lite kladdigt om fingrarna och därför svårt att inte få pinnarna helt mögiga, men det funkade någorlunda. 
Om du är nyfiken finns det en del böcker om s.k. Cakepops att köpa.


//J

3 kommentarer:

Maggan sa...

Dom ser riktigt goda ut.

Jul i Laloland sa...

Ja, de blev rätt fina, men var kladdiga att doppa i chokladen, så vi får hoppas att jobbet var värt det =)
....fast det gick fort!

Hannele på Hisingen sa...

Det var fiffigt!