... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Påsk - vilket pjåsk!


Jag har aldrig varit sådär superintresserad av påsken - förutom som liten när jag fick påskägg och att man får några extradagar ledigt. Det gillar jag med påsken, men jag har aldrig gillat påskpynt och sånt.
Jag gillar att äta påskmiddag och dricka påskmust (för det är ju som ett julmellanspel så att jag inte får total abstinens innan december) men där stannar mitt "påskande".
Det jag gillar är dock att det finns mycket blommor att köpa och till på köpet är de ofta i s.k. "miniformat". Av någon anledning gillar jag blommor i miniformat. Och framförallt älskar jag dem när de planteras i mina nya, snygga "indiska" skålar!





1 kommentar:

Maggan sa...

Jättefint.