... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Alternativet !

Påskägg är ju kul...och numer finns det jättefina att köpa.
Men det är svårt att få ner fyrkantiga, rektangulära och långa saker i ett ägg + att om jag ger ett så vill jag att det är översållat med godis och det blir hiskeligt dyrt i förlägningen.

Min vuxenvariant är i stället detta: En "popcorn"-kartong från Greengate fylld med 70% choklad, en ÅreChokladfabrikstrut och en vintageask med apelsinpastiller. Lite cellofan på det och check - allt klart!


Hur går det till med påskäggen hos er, finns dom, får alla varsitt, får familjen ett, får du leta, får barnen leta, får du alltid en ananas istället????
Frågorna är många och påsken så kort - tur att det är lååååååångfredag i morgon =D

/Jessica

2 kommentarer:

Metronyx sa...

Första året jag inte köpt ett påskägg till min man, då har han ordnat ett till mig. Ha,ha först tänkte jag skälla på barnen för att de ställt påskägg på min DATOR av alla ställen. Sen kände jag att det var lätt och öppnade, då låg lite av mitt favoritgodis och lotter däri. Det var inte vad jag hade gett barnen, så det var till lilla mig : )Barnen får alltid. I år hade vi ingen letning av ägg, utan jag slängde på dem ägg så fort jag vaknade :D

Fridolin sa...

Jag har inte varit någon god påskhare i år. Syrrans barn fick varsitt och hennes lilla bebbe en påskpåse. Det var allt. Mamma och pappa fick inte ens en påskblomma i år för det hade jag inte hunnit fixa...Men annars tycker jag väldigt mycket om din idé med popcornbägaren. Det är t.ex väldigt svårt att få ner en stor vit chokladkaka i ett ägg (så jag avstod från experimentet trots att det är systersonens favvo...)