... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Välkommen hem till oss !

När vi flyttade in hade vi turen att någon innan borrat in en skruv i ytterdörren. Det får man ju inte göra i hyresrätter, men jag blev glad för det betydde att vi kunde hänga julkrans på dörren (som sig bör).

Resten av året är dock vår dörr jäkligt trist, så jag ville ha något där och så såg jag någon annan som gjort en jättefin dörrskylt i svartvitt med en multiram.
Jag snodde idén och gjorde en egen variant:
FÖRE

EFTER

Ramen kommer från Lagerhaus och kostar 79 kr.
Pappret i rutorna är från ett Designblock från Panduro.
Texten är utprintad och utklippt från Word och sedan ditlimmat.

/Jessica

4 kommentarer:

Fridolin sa...

Fint! En sån där sak som man blir glad i hela magen av när man går förbi. Eller jag är sån i alla fall. Som när grannen satte ut en kruka hyacinter utanför sin dörr till jul (sambon som är allergisk var kanske inte lika förtjust) men tanken att göra fint även i porten eller utanför sin dörr även om man bor i hyresrätt tilltalar mig.

Anonym sa...

Å va fin. Håller med Fridolin man blir glad i hela magen samt att man ler med hela ansiktet.

Metronyx sa...

Smart som tusan med välkomstskylten! Snyggt och innovativt.

Jul i Laloland sa...

Tack! JAg gillar det faktiskt också.
Låt mig även berätta att jag är en sådan som hela min uppväxt pyntat porten till jul. Numer gör jag det dock inte eftersom att någon snabbt river ner allt (jag har gjort ett försök förra julen), men jag gillar det också, piff i trappen sätter stämning och hemtrevnad.