... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Nutella + kaka = sant !

Hittade ett roligt recept på kakor. I stället för smör så skulle man ha Nutella. De blev helt perfekta och mycket goda. Perfekta påskkakor eftersom Nutella är som godis =)
Receptet kommer från Tidningen Hembakat

Du behöver:
1 dl socker
1 ägg
2 dl Nutella (kylskåpskall)
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver

Garnering:
Pärlsocker
(hasselnötter)

Gör så här:
Blanda ägg och socker. Rör ner Nutellan tills det är en slät smet. 
Blanda i mjöl och bakpulver och blanda till en deg.
 Rulla 24 bollar, platta till dem på en pappersklädd plåt och strö över pärlsocker. (Man kan trycka ner en hasselnöt i mitten på varje kaka, men det skippade jag) Grädda kakorna 10-12 min mitt i ugnen. 
Låt svalna och ät av hjärtans lust!

Är nog lite av nya favvokakor att baka - jag gillar när det ser proffsigt ut och är ENKELT!!!
/Jessica

2 kommentarer:

mamma sa...

Tar du med dig dom när ni kommer?

Metronyx sa...

Ha, ha jag gillar din mammas ödmjuka önskan här uppe : ) Hade jag inte varit så jäkla allergisk så hade jag bakat dessa till tio-åringens riddardubbning ikväll, jag såg dem åxå och tänkte att de såg goda ut. Vilken fantastisk klippbok hördudu! Kul att spara på saker som verkar vara ovanliga och inte bara familjepublikationer. Sen måste jag säga att jag är nog åtminstone cyborg för det finns inte en blogg som har "botid" där jag lyckas på första gången.