... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Dots-pyssel av gamla jullådor


Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Att köpa klementiner i låda runt jul är super!
Bara spar lådan, pilla bort träflis och etiketter och sedan går du lös med valfri färg.
Jag kunde inte motstå de fina "dotsen" som jag hittade hos Allsorts blogg. Det var bara att ladda ner i pdf och printa ut, klippa och limma dit med decoupagelim.
I år blev det bara en låda och den har nu fått ett helt nytt utseende och kommer få agera kryddlåda när det beger sig. Tills vidare får den hålla lite allt möjligt.
VOILÁ!!!

/J

6 kommentarer:

Metronyx sa...

Sååå läckert, särskilt med Mario-blomman till : D

Jul i Laloland sa...

Danke!
Jag blev sådär lite störigt nöjd själv =)
Ja, Marioblomman ja..får nog bli lite mer nintendopärlor snart.

Fridolin sa...

Skitsnyggt! Vad synd att jag inte har färgskrivare...

Sanna sa...

Hur läckert som helst! Är det du gjort Marioblomman? Den är ju sjukt läcker den också! =)

Kraaaaam
Sanna

Maggis sa...

Tänk va lite färg kan göra mycket. Lådan blev jättefin.

Jul i Laloland sa...

Sanna: Åh, tack! Jag gillar´t också. Och ja, det är jag som pärlat blomman.

Maggelimums: Visst kan det. När ska ditt kök få ny färg???