... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Spela spel och äta buffé

Igår mötte min sambo upp mig på stan. Vi gick och handlade ost i "vår lokala ostaffär", sedan mat och sedan hem och gjorde iordning den. Det blev buffé dagen till ära. Vi skulle ju nämligen spela spel också och då är buffé väldigt lämpligt....och lite meckigt men det gick!

På menyn stod pizzabullar, tomatbrödspancetta med homemade salsa, champinjonmix och sallad. Mucho gott.


Recept:
Gör pizzadeg.
Ha på önskade ingredienser, men INTE stora, tjocka saker.
Utan tunn sås, ostskivor helst och kanske tunna lökringar etc.
Rulla ihop till en rulle (som kanelbullar).
Dela i lite tjockare bitar, lägg i formar, pensla med ägg, strö på sesamfrön (eller låt bli) och grädda i 200 grader ca 10-15 minuter.

Recept: Hela champinjoner på burk (1 burk)
Riven vitlök (1st)
Hackad rödlök (höfta efter behag)
Några strimlor soltorkade tomater i olja
Grovmalen svartpeppar
Salt
Persilja
Låt champinjonerna rinna av väl och torka till.
Stek sedan allt på rätt hög värme, men inte så vitlöken bränns (då blir den besk).
Stek tills löken mjuknat och champinjonerna fått färg.
Strö över persilja och ha som tillbehör till nått...
Idag ska jag ta bort julgranen (JA, den står fortfarande kvar, för vad ska vi ha där sen om vi tar bort den???), sedan ska vi vuxet åka till Coop och använda coopkort och köpa lysrör...???
Sen har jag äntligen börjat pyssla lite igen, så lite sånt blir det också. Hjärnan är så full at ideér att händerna blir helt stilla.
Men först: Frukost!

4 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Uff....jag blir hungrig :)
missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

Välkommen att vara med :)
Håkan

Bettan sa...

Va gott det ser ut man blir sugen.

Fridolin sa...

Ser jättegott ut! Vad hade ni i era pizzabular?

Jul i Laloland sa...

Bettan: det VAR väldigt gott (även igår när vi åt resterna ;)

Fridolin: I pissabullarna hade jag: Soltorkade tomater, rödlök, och tomatsås vi gjort + keso.
Sambon hade(jag gillar inte ost så det fick bli två olika) även fetaost och permesan i sin (ingen keso dock).
Superhot!