... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Måste-ha-grejor

Så fort en säsong är över så överöses affärerna med nya "Måste-ha-grejor". Som nu!
Nu har Indiska sjukt mycket "I need it, and I need it NOW-grejer".
Det skumma är att jag egentligen inte behöver det just nu eftersom jag inte kommer att nyttja balkongen förens tidigast i mars/april. Men ändå; I need it, and I need it NOW:

Den här behöver jag ha mina garner och stickor i bredvid soffan.
Jag behöver nog ha två förresten-en på balkongen också!
Den här säger ju sig självt att jag behöver ha på balkongen i sommar med diverse roligt som pennor och sudd och lite sånt när man ska lösa korsord så man slipper gå in och hämta tillbehören man såklart alltid glömmer (...oj, lång mening ANDAS!)

Hur man INTE skulle behöva en uppsättning av de här kopparna är ett mysterium för mig.
I nedd them to drink coffe in, helt enkelt.
För det är så mycket roligare att dricka i snygga saker
+ att de skulle matcha min balkongsoffa så ypperligt snyggt
så det nästan skulle göra ont i hjärtat på en.
Har ni några "Need it Now-saker ni behöver???

/J

3 kommentarer:

Fridolin sa...

Jag går aldrig gå på stan längre känns det som men jag var inne på Indiska och dreglade över de där korgarna också. Den med handtagen är snygg så att det gör ont!

Jul i Laloland sa...

Imorgon eller på fredag smäller det! Då blir den min MUAHAHAHAHA (Med min vanliga tur har de säkert inte fått in dem i affären här än...

Fridolin sa...

Indiskas hemsida menade jag. Lycka till med korgjakten!