... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Rice & House Doctor


Bild från http://www.nordljus.net/


bild från House doctor
House Doctor och Rice är dansk design när den är som bäst enligt mig.
De har jättesnygga, roliga, färgiga saker som jag vill ha och fylla mitt hem med.
Det enda som är synd är att det inte finns några priser i katalogerna,
men det är ändå jätteroligt och inspirerande att bläddra i dem.



2 kommentarer:

Fridolin sa...

Åh, det är helt livsfarligt att titta i deras kataloger. ha-begären tar liksom aldrig slut.
Finns det någon butik som bara säljer Rices/HDs produkter förresten? Tycker ofta man hittar ltie grann av deras sortiment men inte den där grejen man spanat in på hemsidan.

Jul i Laloland sa...

Fridolin: TELL ME ABOUT IT! Jag blir helt galen. Inatt låg jag bara och hade inredningsbilder och färger flimmrande framför ögonen så jag kunde inte somna. MEn jag blir så glaaad av Rice. Men det är precis som du säger. SÅ vitt jag vet kan man bara handla från deras danska sida om man är en återförsäljare som köper in ett lager. Men jag har inte funnot någon som bara säljer deras saker. Det fattas ofta så mycket i affärerna av sortimentet och det är så synd. för man vill ju riktigt grotta in sig i ALLT. Men jag håller utkik. Inreda.com har en del och snirkla.se, men inte allt tyvärr.