... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Ja nu ser ju själva att det är lite sisådär med layouten här, men det är bara för att programmeringen är meckigare än man tror när man som jag inte vill hålla sig till Bloggers egna mallar. Men det kommer komma, bara lugn. Under tiden presenterar jag att det kommer att läggas upp en " Veckans pysselrenässans" lite då och då här i Lalolandet, och den här veckan ligger den längst ner på sidan (i väntan på programmering), och innehåller inget mindre än korsstygn! Det var längesedan jag satt och sydde korsstygn, men det är ju underbart roligt.
Om man är intresserad av korsstygn kan man gå in på "Atelje Margaretha" och botanisera runt lite. Finns billiga garndockor och nu är det även en hel del REA.

Hoppas ni har tålamod med halvfärdigheten här ett tag till

//J

3 kommentarer:

Fridolin sa...

Jag som är helt oteknisk och har fullt upp med att förstå mig på bloggers grunder är mäkta imponerad ändå. Korstygn är kul. Kanske borde ha det som terapiarbete å kvällarna när man komemr hem och är trött? :)

Hanneles bokparadis sa...

jag nöjer mej med det färdiga :)

Jul i Laloland sa...

Fridolin: Ja, det är både terapi och tålamodsövande (vilket är bra för lärare)för det är både pillrigt och ja...litet! Men det blir snyggt i slutändan som tur är.

Fridolin & Hannele: Jag är inte så himla haj på det där med programmering. Jag vet bara att jag tycker det är så trista färger och mallar som finns och jag vet hur jag VILL att det ska se ut. Men den där programmeringen har jag en fin sambo som kan hjälpa mig med. Efter mycket om och men fick vi ju till slut ut vänster marginalen utanför sin vanliga plats. Då blev jag mucho nöjd =)