... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Shabby Chic-försök #2



Gårdagens shabbandei syrénlila är färdigt och jag beklagar att bilden är kass så man inte ser färgerna ordentligt. Den lila är starkare än på bilden. Ljusstaken är heller inte blank så som det ser ut på vissa ställen på bilden.
Min tanke var att det lila skulle komma fram bakom det svarta när man shabbade den. Därför målade jag den först två gånger med lila och sedan två gånger med svart hobbylack. Nu i efterhand tror jag att en målning med svart hade räckt, för lackfärgen fastnar i varandra, men det gick okej ändå.

Jag tycker den är snygg, men undrar om den understa färgen om man ska shabba i färg inte bör vara akryl eller nått. Den ska nog inte vara lackbaserad på hobbylackvis i alla fall. Men man ska testa sig fram, och det här är ett bra första försök...eller andra.
Har ni andra testat shabba på det här sättet någon gång, har ni tips om färg, tankar om tillvägagångssätt etc? Dela i så fall gärna med er.

//Lalolandet

2 kommentarer:

retroromantikern sa...

!
Pretty!!
:) den ser verkligen härligt livserfaren ut. :)

Lalo sa...

Härligt livserfaren, eller illa medfaren är frågan...jag är sådär nöjd. Men den är faktiskt finare i verkligheten =)