... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Shabby-Chic: 1;a försöket

Med inspiration från Retroromantiker med tvist så har jag börjat försöka mig på att Shabby-chica saker. Mitt första projekt var ett par ljusstakar i trä som jag gjorde innan jul. Resultatet blev över förväntan och jag är mycket nöjd med mitt shabbande.



Mitt nya shabby-projekt är nu att shabba i färg istället för bara i vitt. Här nedan är en början till vad jag hoppas att ni kommer att få se om några dagar. Även detta en ljusstake i "BenjaminSyrsa-stil".



//Lalolandet

3 kommentarer:

retroromantikern sa...

OOoh!
Ni upphör ALDRIG att imponera!
Det är ett helt fantastiskt bra resultat, well done!
Jag ser verkligen fram emot att se det rosa resultatet!

mamma sa...

Ljusstakarna blev riktigt fina ser fram emot hur den rosa kommer bli.

Jul i Laloland sa...

Retro: Tackar!
Jag måste säga att jag blev sjukt glad av resultatet som blev väldans bra.

Mamma: Det rosa var egentligen syrénlila, men kommer att få en annan ton...typ kanske...nä, jag ska inte avslöja nått =)