... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Pärlplattor och stickning


Phu!
Snön är tillbaka. Den har visserligen inte försvunnit sen den kom i december, men nu är den liksom inne i andra andningen. Det har snöat oavbrutet i nästan 2 dagar men nu har det lugnat sig lite. Det är vackert och ljust ute. Jag älskar vintern och ska de nu vara vinter då ska det vara kallt också. Och så tänker jag lite globalt; att det är BRA med en kall vinter för då kanske vår, sommar och höst kommer i de skepnader de ska göra. Lite återställning i den naturliga balansen liksom. För övrigt är det perfekt väder för vinterpicknick!

Men nu till pysslet. För igår, efter en dags arbetssökande och skrivande arbetsansökningar så kopplade jag av med att pärlplattepyssla och göra klart handledsvärmarna som jag påbörjat någon dag tidigare.






För tillfället har jag lite tavelprojekt som förhoppningsvis kommer att vara klara inom en snar framtid. Då blir det bilder här i bloggen. Men nu blir det frukost !

/ Lalolandet

2 kommentarer:

mamma sa...

va fina handledsvärmarna va ,
Pärlplattorna var också jättefina ska du hänga upp toa skylten på dörren till badrummet eller?

Lalolandet sa...

Mamma: Toaskylten ska inte upp på dörren, där ska en annan skylt/tavla upp.
Men handledsvärmarna är bra, men dom är present till någon någon gång.