... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Balkongens förvandling

Vår balkong är så gott som tom. Inga direkta möbler förutom två snygga blommiga brassestolar och några kryddväxter som får flyttas ut och in då värmen inte håller sig kvar varken under natten eller dagarna...*bitter*
Vi har ett slags plastgolv som låg här när vi flyttade in. Det är praktiskt av flera skäl. Men det är fult, MYCKET fult. Till nästa sommar då ekonomin förhoppningsvis är bättre ska det läggas nytt, enfärgat golv där ute. Men i år har vi detta fula. Men i lördags så köpte vi en sketasnygg plastmatta på Indiska att ha där ute. Det ser genast mycket mer hemtrevligt och färgglatt ut.
I helgen kommer mor hit med lite saker som jag förrådat i Stockholm. DÅ blir det lite mer liv där ute - wohoo!

5 kommentarer:

Metronyx sa...

Lite färg gör så mycket. Jag blev iaf lite glad när jag såg mattan : )

Fridolin sa...

Jag tyckte i och för sig inte att orginalmattan var riktigt så hemsk som din beskrivning lät men den nya mattan är jättesnygg. Jag har varit och nypt i den innan jag köpte rustamattan.

Ulrika sa...

Tyckte den var charmig! Men mattan gjorde susen!

Lalolandet sa...

Metro: Visst gör det. Snart finns det ett matchande neongrönt bord också =)

Fridolin: Vi hade tänkt köpa en annan först men den här var faktiskt snyggare. Din matta från Rusta var skitsnygg.

Ulrika: Charmig...nja...om det hade varit grönt och rosarutigt kanske ;)
Men mattan gör faktiskt susen. Efter helgen kommer fler bilder på nya grejer =)

Karolin sa...

Indiska har mycket fint.

Min klänning/tunika fick jag av min brors tjej. Den är köpt på Gina tricot, men jag har ingen aning om hur gammal den är. Jag gillar mönstret och färgerna, det känns lite 70-tal :)