... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Kitshad pilsnerfilm

Kitshade upp en liten ram till det bästa kortet på morfar ever. Den var trist träfärgad från början men är nu hot pink. Han är så söt och ser så extremt glad ut. Morfar älskade färg och pyssel precis som jag så en rosa ram skulle göra honom glad. Sen att han ser ut som tagen ur en pilsnerfilm gör det hela ännu bättre. Jag HJÄRTA Morfar

9 kommentarer:

Mamma sa...

Jättebra kort. Har du scannat i det kan du då skicka det till mig är du snäll. ja morfar skulle ha gillat ramen.

Metronyx sa...

Det känns väldigt du ; D. Men ibland undrar jag om det inte var lite trevligt in "the good old days" när folk såg stiligare ut. Nu förstår jag att svartvita kort ändrar verkligheten en smula men alla såg ut nästan som filmstjärnor. Eftersom att jag gillar att efterkonstruera så bestämmer jag att så var det nog. Ramen var jättesöt hur som helst.

Jul i Laloland sa...

Mamma: Jag vet att jag sagt att jag ska maila de scanade korten. Men de är inte scanade än.

Metronyx: HAHA, ja det är sant - väldigt jag =)

Men det är så. JAg har en hel drös med svartvita-kort som jag lånat av mormor som ska scanas och ALLA ser helt stiliga ut och precis som att de är på väg till ett konditori dr det ska drickas kaffe med dopp och sju sorters kakor. Alla pratade så fint också; "Fröken Larsson, Kamrer Bergström, Doktor Nykvist etc etc." Jag ÄÄÄLSKAR det. Och alla var käcka och glada och fnitterskrattade som Sickan Carlsson. ME LIKE!

Fridolin sa...

Fint foto och fin ram!

Det jag slås av när jag tittar på fotografier av släktingar är att de alla ser så vuxna ut fastän de måste ha varit så unga, om du fattar vad jag menar. Mormor som ser ut som en DAM på bröllopsfotot fast hon nog inte var strax mer än tjugo.

Jul i Laloland sa...

Fridolin: Jag förstår precis. Det MÅSTE ha med kläderna att göra. Att man var uppklädd och sådär. Jag älskar tiden då kvinnorna hade dräkt och hatt för att gå ärenden på stan och männen hade kostym och höll upp dörrar. Alla verkar ha dragit fram som små friska fläktar överallt...va härligt!

Hanneles bokparadis sa...

Fint.

Jul i Laloland sa...

Hannele: Tack!

retroromantikern sa...

Har ni inte samma härliga leende? Jag tycker mig se det. :D

Jag håller med alla andra talare; det VAR stiligare förr.
(det kanske är väldigt få som blir överraskade av att en självutnämnd retroromantiker kommer med ett uttalande av den stilen. ;)ibland kan jag kolla på gamla Hitchcock-filmer och bara njuuuta av all prakt.)

Jul i Laloland sa...

Retro: Åh, kanske vi har...va härligt i så fall.
Ja, men visst var det härligt förr. Kanske inte allt, men själva sättet folk förde sig på på nått sätt. Och att man kallade varann vid titel...charm!