... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Helt uppåt väggarna...

... kan det bli när man är mer eller mindre besatt av att göra om hemma, vilket jag är just nu. Än mer besatt blir jag när jag tänker på att vi inte har råd att göra något åt det. Men att kolla på nätet har jag råd med. Så det göra jag för att hitta inspiration och ideér. Hittade den här underbara sidan med tapeter och ni bara måste kolla. Det finns ingen ände på hur kreativ man kan vara med en vägg.

PHOTOWALL.SE

Här kan ni se några alternativ. Det är ascoolt att man kan göra sina egna tapeter eller tavlor av foton med olika slags design. Jag älskar ju Warhol-design så...


Om jag någonsin skulle få ett barn ska det barnet få en Hello Kitty-vägg. Själv vill jag ha en Warhol av något kort jag tagit själv. Eller någon av de här två :

Åh, gå in och frossa. Jag har så svårt att välja...
/Laloväggar

6 kommentarer:

Mamma sa...

Läckert.
Jag ska gå in o titta när jag kommer hem. Fast det blir sent idag pga vi har öppet hus för våra kunder idag.

Ulrika sa...

Ja, gott om ideér, ont om klöver... så är det jämt... tur att drömma är gratis! Trevlig Helg på dig!
Finns du på Fb?
/Ulrika Stigson

Fridolin sa...

Jag gillar världskartan i pastellfärger och John Bauerväggen starkt. Sen är jag svag för naturbilderna med solnedgångar och träd. Vill hellre sova under träd än blixnedslag. :) Hade jag barn skulle de nog få den där fantastiska djungelbilden.

Jul i Laloland sa...

Mamma: GÖrt!

Ulrika: Ja det är fan tur att räkningarna inte kan ta ens tankar i alla fall =)
Och NEJ, jag äger inget "fejjan"-konto. Jag är en av de få om jag förstått saken rätt...

Fridolin: Ja, John Bauer var underbar. Men jag skulle nog få såna där ångestdrömmar som bara barn har om jag sov under den. Det jag tänker är att det finns en risk att man tröttnar lite efter ett tag, så att det måste vara något ganska så neutralt trots allt. eller inte en för stor vägg kanske...

retroromantikern sa...

My God vad mycket roligt/fint/udda de hade att bjuda på!

En vän till mig har använt sig av en av deras fototapeter. Den sträcker sig över hela väggen, från golv till tak. Funkar som en fondvägg och gör sig otroligt bra i hennes lgh.

Hjälp vad sugen jag blev...och på så många motiv!

Jul i Laloland sa...

Retro: Ja eller hur. Man blir fast i någon timme på sidan och bara bläddrar.