... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Långhelg och långpyssel

Äntligen har jag färdigställt min triologiserie med tavlor som utspelar sig någonstans mellan 60-talet och Lalolandet.
Tavlorna kommer förmodligen hänga i hallen när den är ommålad och klar, så här ser dom ut:


I övrigt har helgen hållit på Ikeaköp, svenssonfredagsmys med vänner, tacos och sällskapsspel, ösregn och SOMMAR. Idag har det varit ljuvligt ute och en tripp till secondhandaffären längre ner på gatan blev det. Här är ett av dagens fynd för en FEMMA
Nu är det verkligen snart sommar på riktigt. Det trodde man aldrig i januari när kölden bet en i hasorna var och varannan dag.
NU: 8-bitars Nintendokväll!

7 kommentarer:

Mamma sa...

Vilka fina tavlor.

Jul i Laloland sa...

Mamma: Danke danke!

Fridolin sa...

Vad duktig du är! Tavlorna är superfina! Vad målar du med för färg och vad har du för underlag? Jag målade och lite förr men har svårt att hitta den rätta inspirationen nuförtiden. Vi får väl se en före och efter bild av hallen sen? :)

retroromantikern sa...

Tjusigt och färglatt!
Mera färg i hemmen! :D

Jul i Laloland sa...

Fridolin: Tack, va snällt.
Jag målade de här med hobbylack (!). Jag älskar hobbylack. Dels älskar jag lukten av någon anledning, men sen älskar jag konsistensen på färgen, blankheten och att den torkar superfort och fastnar på i princip allt. De flesta andra målar dock med akryl och det gillar jag också, men inget slår Panduros Hobbylack ;)
Själva dukarna är vanliga panåer som jag köpt för 19.90 kr/st på vår affär här borta. I affären finns nämligen en ÖoB-liknande undervåning där allt är billigt och jag älskar billigt =)
Jag målar inte så mycket som jag önskar att jag gjorde. Det är svårt med plats och material. Sen går det i vågor tycker jag.
Självklart kommer före och efter-bilder på hallen...om inte en alltför lång framtid hoppas jag.

Retro: Tack. Ja, mer färg till människan!

Ulrika sa...

Vad var det för ett fynd för en femma? Såg spännande ut!
Fina färgglada tavlor! Flitlisa!

Jul i Laloland sa...

Ulrika: Flitlisa...nja...ett par veckor senare snarare ;)

Jag är ett stort fan av starka, coola kvinnor som går mot strömmen och vem har inte gjort det om vår egen 20:as dam: Selma Lagerlöf. Konstigt nog gavs dagboken ut INNAN hennes död 1932 (hon dog 1940) men det är så härligt inledning så jag kunde inte låta bli. Och en femma...det har till och med en arbetslös råd med =)