... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

#8



Day 08 – Most overrated book.

Åh, den här kategorin är mycket lättare än den förra tycker jag. Det finns så SJUUUUKT mycket överskattade böcker så jag vägrar välja en utan kräks i stället ur mig minst några stycken:

  • Allt med Liza Marklund
  • Allt med Camilla Läckberg
  • Milleniumböckerna
  • Snabba cash..gud jag får eksem av sånt skit
  • Gregorius av Bengt Ohlsson.Jag hade sådana förhoppningar och den blev så hypad och sedan föll det så platt. En av de största besvikelserna i bokväg på den här sidan solen. Men jag kommer nog försöka ge den en chans till. Jag är inte den som är den. Men då får den ha växt på sig rejält för att lyckas. Skam den som ger sig =)
    //J

2 kommentarer:

Metronyx sa...

Ha ha jag har inte läst en enda av alla du just räknade upp. Vet att många hyllar allt ovanstående men jag har aldrig känt minsta sug att öppna en enda av dem !

Fridolin sa...

Liza Marklund har jag länge hyst förutfattade meningar om och således aldrig läst.

Camilla Läckberg kan väl funka om man inte har något annat. Jag lyssnade på Tyskungen uppläst av Katarina Ewerlöf och tyckte att den var rätt spännande men någon hög litteratur var det ju inte precis fråga om.

Milleniumtrilogin köpte min mamma på förra årets bokrea till mig men jag har fortfarande inte gett mig på den. Jag är nämligen inte alldeles över mig i filmerna.

Gregorius har jag däremot varit lite sugen på att läsa men nu blev jag tveksam. :)