... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

"Jag-är-så-jävla-bra-skryt-inlägg"

Ibland känner man sig så jävla bra. Det gör jag idag. Jag har, innan klockan ens slagit 12.45 hunnit:
  • Laga indisk gryta + lagat 5 portioner ris till veckans matlådor,
  • Bakat en sats tekakor,
  • Varit ute och gått en timme i vintersolen,
  • Spelat en timme Indiana Jones på Wii:et,
  • och satt två degar valnötsbröd som just nu jäser.

det bästa av allt: Jag gick inte ens upp tidigt!!!!

Idag är jag så jävla bra och nöjd med mig själv. Nu ska jag läsa bok, dricka kaffe och bara känna mig nöjd!

4 kommentarer:

Bettan sa...

Ja har du hunnit gjort så mycket före 12:45 så har du varit jävligt duktig.

Fridolin sa...

WOW! Det var bra gjort. Själv har jag bara gjort helt onyttiga, men bra- för- själen- aktiviteter. Tyvärr lyckades Folktandvården få mig lite ur balans när de sms:ade min tid hos dem imorgon -som jag såklart hade glömt bort.

Maggis sa...

Själv hade jag inte gjort så mycket fram till kl 13. Idag tog jag sovmorgon o sov ända till klockan 9.

Jul i Laloland sa...

Bettan: JA!
Fridolin: Åh, folktandvården, denna instans av lycka och självkänsla...

Mamma: Det var du värd!