... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Hamstringsbegär.

Jag har ett begär; jag hamstar pysselsaker.
Speciellt när jag finner dem på ställen där de inte kostar så mycket. Då kickar jag igång på alla cylindrar och så vakar hamstern i mig.
I lördags fann jag detta. Det är "sisal"...vem som nu har hittat på det urbota dumma namnet. Det enklaste hade varit att bara kalla det för TRASSEL, för det är ju det det är. Ett färgat trassel som är helt oidefinierbart vad man egentligen ska ha det till.
Men jag dök ner i "Sisal"-lådan och kom upp igen med den här rosa saken som fick mina ögon att tindra. OCH DEN KOSTADE BARA TIO KRONOR!!!!!!!! Jag älskar billiga saker som jag behöver...jo, jag behöver sisal. Det kände jag i hela kroppen när jag väl såg det nämligen ;)

Ett annat craving jag har är en påse med leksaksdjur som jag gick förbi idag på väg hem. Men då jag precis blivit kotknäckt, var fruktanskvärt yrslig i huvudet och bara ville ha fast mark under fötterna övergav jag den tanken. Men imorgon vid den här tiden har jag hamstrat på mig en påse leksaksdjur...dom ska bli färgglada...och glittriga!!!

Sov gott!
//J

3 kommentarer:

Metronyx sa...

Ett behov måste ju tillfredställas
; P

Bettan sa...

Jag har också en sisal hemma men jag vet inte vad jag ska föra med den. hm har du något tips

Jul i Laloland sa...

MEtro: ja, men så är det ju...och man behöver ju Sisal liksom....

Bettan: Tur att jag inte är ensam med mitt "sisalbehov".
Ett tips är ju att göra blomstergrupper till påsk och använda det då. Eller bara i de vanliga blommorna för att piffa upp dem. Jag använder det även som "stoppning" i askar eller presentpåsar när man ger bort en present. Eller på ett fat med ljus (men då får man ju akta sig lite så det inte börjar brinna)
Sisal kan ju användas till så mycket HAHAHAHA...
Men just i blommor för att ge lite liv och dölja tråkig jord är bra. Stoååa gärna dit lite stenar eller grejer också