... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Vuxenblommor och sisal #1


Jag älskar att köpa små blommor att ha på bordet. Då känner jag mig vuxen. Det är sådant som vuxna gör som har städade hem och sitter och läser en god bok en söndagseftermiddag.
Jag vill vara en sådan vuxen ... så jag köper små blommor att ha på bordet och gör tappra försök.

Vårblommorna är en favorit. Pärlhyacinter, minipåskliljor, krokusar...
Igår blev det krokus och till på köpet fick jag användning för min rosa Sisal !!!





//J

4 kommentarer:

Bettan sa...

Vilka fina blommor

Jul i Laloland sa...

Tack!!!
Jag gillar den rosa färgen... men det var kanske inte så otippat =)

Fridolin sa...

Fint. Jag har också vuxenblommor. :) Pärlhyacinter som jag fått av svärmor. Den rosa primulan är jättefin och sisalen känns ju väldigt Lalolandet. :)

Metronyx sa...

Älskar pacman-touchen. Musik ska byggas utav glädje och vår utav färg : D