... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Harry Potter

Jag är riktigt nördfan av Harry Potter. Så länge jag kan minnas har jag älskat magi och trolldom. Kanske därför jag alltid hade flygande matta högst uppe på önskelistan varje gång det nalkades jul och födelsedag. Förmodligen är det den där längtan efter magiska länder, drakar och äventyr som även gjort mig till litteratur- och författarnörd. Jag beundrar verkligen J.K Rowlings hennes författartekniska knep och förmåga att göra en magisk värld verklig och tilltalande för alla åldrar och inte bara för barn, även fast den handlar om barn. Jag gillar såklart även filmerna. Hittade hos Metronyx en liten grej där man kan se vem man skulle bli om man fick sorteringshatten på skann´, jag skulle bli:

Tryck på länken och testa ni också.
Och för att ändå göra det begripligt varför Harry Potter existerar i Lalolandets pysselfrenesi så får ni fundera vidare på det. För det här hade inte något med någonting att göra egentligen.
Baj baj.

6 kommentarer:

Fridolin sa...

Hmm, det är lite pinsamt att jag undervisar engelska och inte har läst Harry Potter själv men jag gillar filmerna. Jag blev en ravenclaw, vad nu det innebär...Har aldrig hört talas om dem.

Lalolandet sa...

Fridolin: HAhaha, det är nsätan "skämmes" på dig.
Ravenclaw är ju ett av studenthemmen på Hogwarts...ja du hör ju själv...jag är nööörd på Harry P =)

Fridolin sa...

Jo så långt hängde till och med jag med.:) Men de kan ju inte vara särskilt coola för jag minns dem inte från filmerna. Jag menar Gryffindor ch Slytherin känner man ju ändå till...

Rosa Hemmet sa...

tjopp!

Oj, jag måste bekänna en sak för dig, jag har inte läst eller sett en enda Harrypotter... Verkar som att du tycker att jag missat något nu? :)

Skämms på mig!

vad roligt att grönisarna gror, det tyder på att balkongen kommer bli full av liv i sommar :)

Ha en trevlig helg!

Lalolandet sa...

Fridolin: ÅH NEJ! JAg blev ett harry POtter-pretto som börjar förklara för dig...hahahaha, jag ber om ursäkt!

Rosa hemmet: Ja, lite miss tycker jag allt...=)

Ja, men nu har rosmarinen lämnat in tror jag. Den har fått vätska men bara slokar, slokar och slokar, känns som den sjunger på sista nu tyvärr. Får bli en ny tripp till blomsterlandet i veckan tydligen.

Hanneles traditioner sa...

Jag har bara sett filmerna.