... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Påsk

Nu är det snart påsk och jag är lite avigt inställd till påskdekorationer. När det gäller blommor till påsk och även ris (det här har jag redan skrivit en gång tidigare tror jag...) så har jag det allra största överseendet. Men så fort vi kommer till påskkärringar etc, så tar det stopp.
För mig är påsken mer en indikation på att vi fått vår och att det är på väg att vända till ljuset på riktigt. Det är en skön vändning. För mig innebär påsken mer att byta till ljusa färger på gardiner etc, börja förså frön inför den prunknande sommaren och att man förhoppningsvis kan byta till sig en vårjacka snart.
Men det finns NÅGRA roliga påskdetaljer som jag hittade på Lagerhaus. Och det är inte så att jag inte gillar påsken. Jag älskar att få göra eget påskgodis, ge bort påskäggskattjakter och att äta påskmat. Jag tycker bara man kan skippa de trista dekorationerna.
Men det här tyckte jag var roligt :

Jag gillar de här ljusen mycket. De ser så dumsöta ut.

5 kommentarer:

Hanneles påskblogg sa...

man får göra som man vill :)

Fridolin sa...

Ha ha, de ser verkligen puckade ut de där två kycklingarna!
Jag pyntar ju gärna till påsk. Tänkte bjuda på lite påskpynt på bloggen om jag får tid till att ta fram det alltså. Blir väl till att pynta på självaste långfredagen misstänker jag.

Hanneles bokparadis sa...

Hahha, jag köpte en sån rosa kanin :)

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Vilka supercoola påskprylar :)

Önskar dig en fin påskafton bruden!

gammal retroromantiker sa...

I love the disktrasa/duk/handduk/mycket liten gobeläng (?) högst upp där, helt ljuvlig.
De andra fina sakerna var också fina förståss, men de saknade tuggummiautomat-kvaliteten.
<3

glad post-påsk.