... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Uppkitschning på hög ninvå!

Igår skrev jag om att blinga upp gamla saker och göra dem nya. Det är nått av det roligaste som finns tycker jag. Och någon som är sjukt bra på det är: ROSA HEMMET. Kika in där på hennes klockor...dom är UNDERBARA och kommer bli ett stående julklappsinslag iår!

Men jag har också gjort nytt utav gammalt. Jag fann en ljusstake för värmeljus (eller små blockljus) på "Hjärta till Hjärta" i LKPG för TIO RIKSDALER. Jag tog dessvärre ingen bild före. Men tänk er den fula bruna färgen av trä och lite stearinrester och sådär ful och nästan lite matt i ytan (fast den är lackad) som gamla köksskåp som ofta står och dräller i kök hos medelålderspar som bor i radhus. SÅ såg den ut från början. Men jag gav den en omgång och nu ser den ut såhär:

Först målad i hobbylack - jag älskar lukten, fråga mig inte varför!
Sen påsmetad med glitterlim.
Glitterlim is the shit!!!
Sedan blingad till tänderna med diamonds från Lagerhaus.
TADAAAAA!

Inte en jättebra slutbild, men det hann bli mörkt, vi skulle iväg och ja, ni vet. Men det kommer kanske en bild längre fram när det är ljus i.
ME LOVE IT !

2 kommentarer: