... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Nya saker

Jag köpte mig en träburk för 15 kr i tisdags. Jag köpte mig också en jättesnygg knallgul ljusstake. Och NEJ, ljusstaken är INTE till påsken. Jag påskpyntar faktiskt aldrig, högst att jag har en skål med Lalo och tulpaner, påskliljor eller krokus på bordet, för det tycker jag är väldans fint. Men inga kycklingar, inga harar, påskkärringar, inget ris och definitivt inga fjädrar. Jag är en jultjej, det stannar där.
Men här är ljusstaken, den passar superbra med de rosa ljusen till
Och här är den trista träburken, träfärgad och olivlig:

Efter lite pynt och pet så blev det ........ TADAAAAAAAAAAAAAAA

3 kommentarer:

Mamma sa...

Ljusstaken va fin o träburken blev mycket finare efter att du målat den.

Hanneles bokparadis sa...

Fräcka färger :)

Rosa + gult = SANT

Fridolin sa...

Själv är jag en påskkärring. Mest pyntar jag med blommor men mina fina plåttuppar och lite ris brukar också få komma upp.

Burken blev ju störtläcker!