... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Tändstickspimp

Att pimpa saker är en av mina favvogrejer när det gäller pyssel. Framförallt gillar jag återanvändning av saker och ting. Och blinga upp gammalt till nytt.
Jag har ägnat gårdagen åt att pimpa saker, men itne enbart gamla ting.
En sak är tändsticksaskar. Alla har dom, de flesta behöver kunda tända ett ljus eller något någon gång och därav behöver alla tändsticksaskar.
Jag satt i gårkväll och blingade upp dem, för de är ju fruktansvärt trista att ha på bordet och det är ju snordyrt att köpa "designade", t.e.x. med allas vår Ernt K. på etc. (även om de är väldigt fina).

Men jag köpte helt enkelt ett 8-pack små askar, två stora hade jag hemma och sen satte bara fantasin gränsen.
Här är resultatet. Min tanke är att i påskägg ska jag endast ge bort hemmagjord Lalo om någon nu ska få godis eller ting. Och tändsticksaskar behöver ALLA!

3 kommentarer:

Metronyx sa...

Luverly, du är så trivslepysslig. (Hoppas det lät som en komplimang för det är menat så. )

Ulrika sa...

Så söta! Vilket bra tips för pyssel!! Måste jag göra med mina kottar en dag..

Jul i Laloland sa...

Metronyx: Jag tog det absolut som en komplimang. Tack så mycket! Tänk ett liv utan trivsel...va kantigt och kallt!

Ulrika: GÖRT! Det är så larvigt enkelt och tar inte lång tid heller så barn tycker nog det är roligt.