... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Babyfilt




Det verkar vara babyboom just nu. Två kompispar damp ner med varsin liten kille förra helgen. En liten Olle och en liten Vincent. Grattis grattis!
Som tur är fick jag veta att lilla Olles föräldrar väntade tillökning i höstas någon gång, så jag hann påbörja den "lilla" presenten. Det tar ju faktiskt sin lilla tid (minst sagt) att virka en babyfilt i mormorsrutor, men nu är den klar och jag hoppas inte Olles mor eller far hinner läsa det här innan paketet hittar fram till GBG, men om de nu gör det, så gör det inget, för de kommer ju se den förr eller senare.
Så här är den. Jag är mucho nöjd faktiskt. Nu ska jag virka en åt mig själv också, alltså inte en babyfilt, utan en i Jessicastorlek.



// Mormorslandet

2 kommentarer:

Fridolin sa...

Jag älskar mormorsrutor. Filten är jättefin. Lagom gullig. Det svarta blev en fin kontrast till det pastelliga.

Lalolandet sa...

Tack! Jag också. Jag har en halsduk i mormorsrutor osm min mamman virka till mig för en herrans massa år sedan, den är liks fin fortfarande =)

Ja, jag ville göra en neutral. Nu är ju jag för att kön och färg inte hör ihop med pojker på blått och flickor på rosa, men jag ville göra en som jag själv gillar och det svarta blir snyggt till det färgmelerade garnet och passar alla tycker jag.