... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Helgen som gått och lite stickning ;)


I helgen hade vi alltså superkalaset Allan för bådas våra släkter här hemma. Plötsligt kändes den nya, STORA lägenheten liten ... men det blir väl så när 20 pers ska samsas om en och samma yta. Det var ju nästan tur att alla inte kom =/, annars hade vi aldrig fått plats. Hur som så fick vi jättefina och bra presenter och det var jättekul att träffa alla och att alla kom hit och såg vårt nya hem. Vi bor mitt emellan våra respektive släkter, en bor i skåne och en bor i stockholm så det var lite sådär halvt långväga gäster.

Bland annat fick vi lite blommor! Jag älskar att ha blommor på borden. Det ser och känns så levande och ombonat hemma då.

Jag fick av min otroligt snälla mamma en ny mobiltelefon. Jag har endast haft tre mobiler i mitt liv och alla tre har jag använt till bristningsgränsen (jag tycker nämligen inte att det finns någon anledning att köpa nya, dyra, hypade saker, sånt är inte viktigt för mig.)Den sista jag hade hörde jag inte längre något i, så att få en ny hypad mobil av mamma var den bästa pressen jag kunde få, och behövlig framförallt.
Jag som är rätt bra på att tappa saker i perioder har nu tagit ansvar för min nya mobil och stickat mig själv ett snyggt mobilfodral. För den här lilla tunna mobilen skulle inte hålla att tappas i marken som mina andra tegelstenar har gjort =D
Jag är nöjd med resultatet, det är rosa och snyggt!

3 kommentarer:

Hannele sa...

Vilka härliga blommor.

Mamma sa...

Blommorna var jättefina, o smart med mobilfodral.

Lalolandet sa...

Hannele: Ja, de är jättefina.

Mor: ja, jag har mina stunder