... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

CANDYBAGS



Okej, nytt FAVVOPYSSEL på G. Ni som läste min Julblogg i höstas/julas vet att jag ÄÄÄLSKADE pysslet med att göra egna påsar. (Se inlägget här om hur man gör)
Nu har jag "lärt mig" hur jag kan göra dem ännu mer roliga och professionella : nämligen sätta etiketter på, i pysseltermer hos de som sysslar med scrapbooking tror jag det kallas "tags" (?)
Nu har jag i alla fall gjort några och det är mitt absoluta, bästa, nya favvopyssel.

Det ser så fint, proffsigt ut och så kan man liksom nischa dem till att passa den som ska få påsen.
Jag har gjort två som jag ska ge bort. En som min mor ska få när hon kommer hit om två timmar och en som någon annan får, för i helgen blir vi invaderade av släktingar som ska fira våra födelsedagar (vi fyller med 13 dagars mellanrum).
Va ska ni andra göra i helgen?



//J

9 kommentarer:

Fridolin sa...

En sån vore inte dumt att få.Jättefina!

Själv ska jag jobba tre timmar imorgon. Skolan har öppet hus men på kvällen ska älsklingen och jag gå och se Jonas Gardell på Folkoperan. Han fick biljettter i julklapp av mig.

Rosa Hemmet sa...

Tjopp!

men vika supersöta gåvopåsar. Gillade verkligen etketterna som gjorde dem väldigt personliga!

Superfin idé och snyggt gjort:)

trevlig helg

Metronyx sa...

Ser så superproffsigt ut : D

Lalolandet sa...

Fridolin:Tack! förstå till julen vilken succé dom kan göra. Eller till påsk för den delen. Kanske man kan få tag i påskcellofan ?

Åh, roligt med Gardell. Ha en trevlig kväll!

Rosa Hemmet: Danke danke. Ja, visst är det roligt att man kan göra dem mer personliga, det förhöjer ju hela grejen. För övrigt: Din klocka du gjort...SÅ SNYGG!!!
Trevlig helg du å.

Metronyx: Eller hur, ingen vet eller anar att jag egentligen har klumpiga händer och fingrar =D

Ulrika sa...

Va fint!! Välgjorda.

Ha det bäst!

Snöflingansjulblogg/gremlinsmamman.blogpsot.com

Maries Pysselblogg sa...

Söta!

Lalolandet sa...

Ulrika: Tack!
Va mysig er dag i Helsongborg lät. 50-tals café vill jag också gå på.

Marie: Tack så mycket =)

Mamma sa...

Tack för den fina påsen med skum tomtarna i dom va jättegoda bra färdgodis på tåget hem från er i lördags.

Lalolandet sa...

Bra att du gillade de skumma tomtarna mamma ;)
Tur att jag inte lassa ner pizzan i en stor påse =D