... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Delikatesser och mys





Nu ska det handla om matpyssel. För att laga mat och att baka är pyssel tycker jag. T.ex. så hade jag och min kärlek en "dejt" i fredagskväll. Uppklädda, tulips, god mat, rödvin (som senare övergick i rödvinsgroggar- alltså: rödtjut och cola), gemensamt pysslande av varsin rollspelsgubbe och faktikst, hör och häpna - HOCKEYMATCH! Det var mysigt att sitta uppkrupna i soffan, vinande snöstorm utanför fönstret och dricka vin, mysa i ljusens sken och pyssla och sen se lite på tv. OCH vi åt god mat. Rotsaker i ugn och vegetariska snitzlar och sallad.
När vi sedan kommer till maten i lördags ... om man läser Fridolins blogg och ser all god och FIN mat hon lagar då är det så man får skämmas när man serverar "korv i kopp" och "franskbörd i glas" till middag... Men det var gott och jag antar att det är det viktiga. Sen så är det faktiskt rätt så roligt att få bjuda in någon på "en kopp korv". =D
Nu är det snart dags för tvättstugan igen...åh detta gissel!

//J

2 kommentarer:

Mamma sa...

Slog ni vinet i brödet?

När man tittar på bilderna ser man att det är mys.

Fridolin sa...

Jag tackar och bockar för berömmet men varför skämmas för korv i kopp? Roligt och kreativt tycker jag och dessutom mättande och det är ju vitsen med mat. Matlagning är min huvudpysselsyssla så jag hävdar med bestämdhet att mat och bak klassificerar sig som pyssel. :)