... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Årets bästa bokreaskämt

Idag var jag och min käre sambo på bokrea och trängdes.
Det fanns ett bord med massor av kok- och receptböcker som jag stod och kollade vid. Min sambo var bakom någonstans och kollade men kom ikapp mig efter någon minut, pekar på en bok och säger:

"ÅH KOLLA, EN BOK OM TROLL!" och så pekar han på denna:

Det var så jäävla roligt, jag skrattade mycket för jag var så oförberedd på kommentaren. Tilläggas bör att min sambo har jättesvårt för matMonika och det kom så spontant. Mer skämt i bokrean hävdar jag och letar glatt vidare på nätet efter fynd.

4 kommentarer:

Fridolin sa...

Ha ha, sj
lvär jag bokreamupp. Känd emig som en i morse i alla fall. Jaghade fått för mig att "på bokrean, då är ju butikerna öppna tidigt!" Rätt- om ger sig ut på premiärdagen vill säga. Idag var allting jättestängt. Det blev en promenad i snömodden på ett halvöde Södermalm och sedan en timma extra på jobbet. Var ju liksom ingen idé att åka hem igen. Lite snopet. Får väl ut och trängas i helgen istället.

Metronyx sa...

Ja det är inte utan att jag håller med din sambo.

Lalolandet sa...

Fridolin: HAHAHAHAHAHA, äh fy fan va snopet att komma fram glad i hågen för "här ska det shoppas" och så är det stängt. Å andra sidan är ett öde Södermalm rätt rogivande tycker jag. Men kanske mest på sommaren...

Hoppas du hittar nått i helgen. Själv ska jag på färgjakt till hallen =)


Metronyx: hehehe, ja, jag också !

Hanneles barnsligheter sa...

Hahha, jag älskar bokrea.